عینک سازی

چگونه بهترین رنگ را برای عینک آفتابی خود انتخاب کنیم؟

هنگامی‌‌که به دنبال عینک آفتابی مناسب هستید، یکی از جنبه‌هایی که حتما در انتخابتان موثر خواهد بود، رنگ لنز است. شاید مردم رنگ عدسی عینکشان را فقط بر اساس ترجیحات شخصی خود انتخاب می‌کنند، اما باید گفت به خاطر نحوه عملکرد نور به گونه‌ای است رنگ می‌تواند طول موج‌های خاصی را فیلتر کند. در این مقاله نگاهی به رنگ‌های مختلف عدسی‌های عینک آفتابی می‌اندازیم تا ببینیم چه رنگی برای شما بهتر است!

عدسی های خاکستری

عدسی های خاکستری از رنگ نقره ای کم رنگ تا مشکی را شامل می شود. این عدسی به دلیل رنگ خنثی خود به شما این مکان این مکان را می دهد تا بدون تغییر زیاد در رنگ واقعی، یا با حداقل تغییرات، دنیای خارج را ببینید.  به همین خاطر است که رایج‌ ترین رنگ عدسی عینک آفتابی خاکستری است.

عینک آفتابی خاکستری

عدسی‌ های رزی یا قرمز

عدسی‌ های به رنگ گل رز یا مایل به قرمز،  نور آبی را که به چشم ها فشار وارد می‌کند، فیلتر می‌کنند. این عدسی‌ ها، همچنین کنتراست را افزایش می‌دهند و دید واضحی رو برای فرد فراهم می‌‎کنند و برای خارج از منزل ایده آل است. لنزهای قرمز برای رانندگی هم بسیار مناسب هستند.

عینک به رنگ قرمز یا رز

عدسی‌ های زرد تا نارنجی

عدسی‌ هایی که رنگ زرد و نارنجی دارند هم می‌توانند به افزایش کنتراست کمک کنند، به ویژه در شرایط مه آلود و نور کم. این عدسی‌ ها برای رانندگی در شب عالی هستند؛ چون تمام تابش خیره کننده و بازتاب‌های ناشی از منابع نوری را کاهش می‌دهند.

عینک زرد

عدسی‌های سبز

عدسی‌ های سبز رنگ تأثیر آرام‌بخشی روی چشم‌ ها دارند و همچنین می‌توانند وضوح بینایی و کنتراست رنگ را افزایش دهند.  این رنگ عدسی برای استفاده در محیط‌های بیرونی بسیار مناسب است، مخصوصاً برای ورزش‌های خاصی مانند تنیس و گلف.

عینک سبز

عدسی‌ های آبی تا بنفش

عدسی‌ های آبی و بنفش می‌توانند طیف فروسرخ نور را فیلتر کنند که برای افرادی که از شرایطی مانند خشکی و خستگی چشم رنج می‌برند ایده آل است.

عینک آبی

عدسی‌ های قهوه ای و کهربایی

این رنگ‌های گرم‌تر نور آبی را شبیه به عدسی‌های رنگ قرمز و گل رزی مسدود می‌کنند. این عدسی‌ ها دید روشن‌تری را به ویژه در روزهای ابری ارائه می‌دهند که باعث می‌شود وضوح دید بهتری در محیط‌های بیرونی برای فرد ایجاد شود.
عینک قهوه ای

مقالات مرتبط

نظر خود را ثبت نماييد

متن نظر*




کد بالا را وارد کنید

اين مقاله را بخوانيد!

بستن
إغلاق