علمی-پژوهشی

نور آبی راهی برای درمان آکنه و آسیب‌ ناشی از آفتاب و سرطان پوست

بیشتر خوانده و شنیدیم که نور آبی ناشی از نمایشگرهای دیجیتالی باعث بروز مشکلاتی برای چشم و اختلال در خواب خواهد شد. اما این نور همیشه هم بد نیست. شاید ندانیم که نور آبی آثار درمانی نیز دارد. نور آبی می‌تواند به پاک‌سازی آکنه و درمان آسیب‌های ناشی از نور خورشید و سرطان‌های پوست غیر ملانومی کمک کند. در این مقاله به آثار درمانی نور آبی بیشتر خواهیم پرداخت.

نور آبی، برای درمان و رفع لکه پوستی ناشی از سرطان:

برای درمان لکه ناشی از سرطان یا پیش سرطان با فتوتراپی، متخصص پوست ابتدا داروی حساس کننده نور را به پوست اعمال می‌کند.

این کار باعث می‌شود تا ناحیهی تحت درمان نسبت به آسیب ناشی از نور حساس شود. پس از اینکه دارو به مدت یک یا دو ساعت در پوست قرار گرفت، متخصص پوست حدود 15 دقیقه نور آبی را به پوست درمان شده می تاباند. با این کار، نور سلول‌هایی را که داروی حساس کننده را جذب کرده‌اند، از بین می‌برد. پس از درمان، پوست آسیب‌دیده پوسته پوسته خواهد شد و پوست سالم و جوان‌تر دوباره جایگزین می‌شود.

نور  آبی به درمان آکنه پوستی کمک می‌کند

نور آبی برای درمان آکنه:

تاباندن نور آبی به پوست مستعد آکنه می‌تواند باکتری‌ها را از بین ببرد و لکه‌ها را برطرف کند. البته درمان با نور آبی برای همه جواب نمی‌دهد و ممکن است چندین جلسه طول بکشد تا مشخص شود که آیا  آکنه‌ی شما به نور آبی حساس است یا خیر.  اگر نور آبی مفید واقع نشد شاید باز هم نیاز به استفاده از سایر درمان‌های آکنه مثل کرم‌های تجویزی داشته باشید.

اخبار مرتبط

نظر خود را ثبت نماييد

متن نظر*




کد بالا را وارد کنید

إغلاق