سلامت چشم

عدسی‌های تطبیقی نور چگونه می‌توانند از چشمان ما محافظت کنند؟

اگر در مورد استفاده از عدسی‌های تطبیقی با نور مطمئن نیستید، در این مقاله به پرسش‌های متداولی که در این زمینه پرسیده می‌شود پاسخ داده‌ایم.

بسیاری از افراد فقط یک عینک معمولی یا یک عینک آفتابی دارند. اگر از همراه داشتن یک عینک اضافی خوشحال هستید یا می­‌خواهید بهانه‌­ای برای استفاده از یک جفت عینک مد روز داشته باشید، عالی است. اما برای برخی افراد،عدسی‌­های فتوکرومیک که با نور سازگار می‌­شوند و در صورت نیاز تیره می‌­شوند،راه‌حل بسیار بهتری هستند.

 اگر در مورد استفاده از عدسی‌­های تطبیقی ​​با نور مطمئن نیستید، ما در این مقاله به پرسش‌­های متداولی که در این زمینه پرسیده می­‌شود پاسخ داده­ایم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

عدسی‌های تطبیقی ​​نور چیست؟
به زبان ساده می‌توان گفت: این عدسی­‌های هوشمند در هر کجا و در هر محیطی که باشیم با مقدار نور سازگار می­‌شوند. در داخل خانه، آن‌­ها شفاف می‌­مانند، اما در فضای بیرون از نور روشنUV خورشید، به سرعت تغییر می­‌کنند و تیره می­‌شوند. در تاریکی کامل، آن‌­ها دقیقاً مانند عینک­‌های آفتابی طراحی شده هستند و از چشمان ما در برابر پرتوهای آسیب‌­زای UV محافظت می‌­کنند.

عدسی‌­های تطبیقی ​​نور چگونه کار می‌کنند؟

عدسی­‌های تطبیقی نور یا فتوکرومیک در ابتدای دهه‌­ی 1960 اختراع شدند و از آن زمان تاکنون در حال تکامل هستند. قرار گرفتن در آماج نور فرابنفش باعث می­‌شود
تریلیون­‌ها مولکول در عدسی ساختار خود را تغییر دهند که منجر به تغییر رنگ عدسی مطابق با مقدار روشنایی می­‌شود. مکمن است ساده به نظر می­‌رسد، اما بیش از 20 سال پژوهش و نوآوری برای ساخت آخرین نسل از عدسی‌­ها انجام شده است.

مزایای عدسی­‌های فتوکرومیک
مزایای داشتن عدسی‌­های تطبیقی ​​به راحتی قابل­ مشاهده است. اول از همه، چشمان ما از پرتوی آسیب‌­زای UV محافظت می­‌شود. دقت کرده­‌اید هرچند وقت یک‌بار به دلیل نداشتن عینک آفتابی در زیر نور خورشید چشم­های‌تان را جمع می­‌کنید؟ اگرچه داشتن عینک آفتابی نیز برای محافظت در برابر پرتو فرابنفش بسیار مهم است، اگر مجبور هستیم هر روز به طور دائم از  محیط داخل به خارج از منزل برویم، با استفاده از عدسی‌­های تطبیقی ​​نور می­‌توانیم دردسر تغییر مداوم در استفاده از عینک‌­های طبی معمولی به عینک آفتابی‌­مان را کاهش دهیم.

همچنین ممکن است از زمان‌هایی که رنگ عدسی تغییر می‌کنند غافلگیر شویم و در مواقعی که فکر می‌کنیم نور خورشید خیلی شدید نیست از چشمانمان محافظت می‌کند. 

اگر مقداری نور فرابنفش وجود داشته باشد اما خورشید کامل نباشد، رنگ عدسی­‌ها کمی تغییر می‌کند - فقط به اندازه‌ای که از چشمان ما محافظت کند، اما آنقدر تاریک نیست که بتوانیم به وضوح ببینیم. 

عدسی­‌های هوشمند Transitions®

قبلاً مردم از مدت زمانی که طول می‌­کشید تا عدسی­‌های فتوکرومیک دوباره تیره و شفاف شوند، شکایت داشتند. قدم گذاشتن از یک فضای بیرونی با نور روشن به یک اتاق کم نور، مستلزم آن است که لحظه‌­ای مکث کنیم و منتظر بمانیم تا عدسی­‌هایمان تنظیم شوند. اما فناوری پیشرفته در عدسی­‌های Transitions® Signature® GEN8، به گونه‌­ای است که عدسی­‌ها در داخل خانه شفاف‌تر، در فضای باز تیره‌تر و در انتقال سریع‌تر هستند.

با عدسی­‌های هوشمند Transitions® Light، نه تنها چشمان ما 100٪ در برابر نور UV محافظت می­‌شود، بلکه از نور آبی مضر نیز محافظت می­‌شود. این عدسی­‌ها در سه ­رنگ خاکستری، قهوه‌ای و سبز گرافیتی موجود هستند. بنابراین می­‌توانیم مطمئن باشیم که هر قابی که انتخاب می‌­کنیم، عدسی­‌های ما زیبایی آن­‌ها را بهبود می‌بخشند.
 

مرجع: theopticalstudio

مقالات مرتبط

نظر خود را ثبت نماييد

متن نظر*




کد بالا را وارد کنید

إغلاق