سلامت چشم

4 نکته مهم برای کاربران لنز اسکلرال

یکی از لنزهای تماسی که براساس پژوهش‌‌های جدید، به عنوان ابزاری کارامد برای بهبود بینایی به‌شمار می‌‌آید، لنز اسکلرال است. اگر این لنزها به درستی استفاده شود، یک روش ایمن و موثر برای تصحیح بینایی خواهد بود. در این مقاله به چند راهکار برای بهره‎‌مندی کامل از مزایای لنز اسکلرال پرداختیم. لطفا با دقت بخوانید.


لنزهای تماسی اسکلرال نوعی از لنزهای تماسی هستند که روی صلبیه یا لایه بیرونی سفید چشم شما قرار می گیرند. از لنزهای اسکلرال برای درمان بیماری‌ های مختلف قرنیه استفاده می شود و این روش یکی از ایمن‌ترین و موثرترین اشکال اصلاح بینایی است. در ادامه به چند نکته‌ی مهم برای کاربران لنز اسکرال می‌پردازیم.

1- لنزهای خود را در زمان مناسب بردارید

رعایت این مورد در مورد همه‌ی لنزهای تماسی و به‌ویژه لنزهای اسکلرال ضروری است. شما می‌توانید این لنزها را حدود 12 تا 14 ساعت در روز بپوشید، اما در نهایت باید آن را دربیاورید. بهترین زمان برای انجام این کار یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب است. اگر متوجه شدید که لنزهایتان در طول روز مه‌آلود می‌شود، باید آن را بردارید. این مشکل معمولاً به دلیل عدم هماهنگی لنزها با چشمان شما اتفاق می‌افتد.

لنز اسکلرال
2- جعبه یا کیس نگهداری لنز رو تمیز و در زمان مناسب تعویض کنید

هر چیزی که استفاده می‌کنیم بسته به میزان استفاده از آن، باید تمیز یا تعویض شود و لنزهای اسکلرال هم از این قاعده مستثنی نیستند. متخصصان می‌گویند که استفاده از یک جعبه برای مدت طولانی می‌تواند به دلیل رشد باکتری ها در جعبه منجر به عفونت چشم شود. توصیه می‌شود این کیس لنز را به طور منظم تمیز و ضدعفونی و هر ماه تعویض کنید.
 

3- از محلول لنزی که بدون مواد نگهدارنده استفاده کنید

برای حفظ سلامت چشم شما باید محلول لنز بدون مواد نگهدارنده باشد. قطره‌های چشمی منظم می‌توانند به چشم‌ها و لنزهای شما آسیب برسانند، چون این قطره‌ها اغلب حاوی مواد نگهدارنده هستند، بنابراین باید برای ضد عفونی کردن لنزها از آن‌ها خودداری کنید.

لنز اسکلرال

4- به توصیه‌های اپتومتریست گوش دهید

مراقبت از چشم نیاز به اطلاعاتی دارد که همه ما نداریم. اپتومتریست شما بیشتر از هر کسی می‌داند که چه چیزی برای شما بهتر است. حتماً توصیه‌های او را جدی بگیرید، چون او پاسخ نگرانی‌های شما درباره‌ی چشمتان را بهتر می‌داند.

مقالات مرتبط

نظر خود را ثبت نماييد

متن نظر*




کد بالا را وارد کنید

اين مقاله را بخوانيد!

بستن
إغلاق