سلامت چشم

پنج باور اشتباه درباره‌ی جراحی لیزیک چشم

در این مقاله قصد داریم تا به رایج‌ترین باورهای اشتباه و حقایق در مورد جراحی لیزر چشم بپردازیم. با اینکه این روزها جراحی لیزیک به محبوب‌ترین جراحی انکساری چشم در دنیا تبدیل شده‌است، اما تصورات غلط زیادی در مورد این روش وجود دارد که افراد را از لیزیک باز می‌دارد.

باور اشتباه شماره 1: جراحی لیزیک دردناک است

واقعیت: لیزیک یک عمل سریع و بدون درد است

قبل از عمل لیزیک، جراح از قطره های بی‌حس‌کننده استفاده می‌کند تا اطمینان  حاصل کند که شما هیچ دردی را احساس نمی‌کنید. هنگامی‌که فلپ قرنیه ایجاد می‌شود، ممکن است فشار کمی را احساس کنید اما نباید دردی را متوجه شوید. لیزیک به صورت سرپایی انجام می‌شود و پس از حدود دو ساعت یا زودتر می‌توانید به خانه برگردید. در بیشتر موارد، شما می‌توانید خیلی زود و در عرض چند روز پس از عمل، به فعالیت‌های معمول خود بازگردید.

لیزیک درد ندارد

باور اشتباه شماره 2: جراحی لیزیک فقط نزدیک بینی را اصلاح می‌کند

واقعیت: جراحی لیزیک می‌تواند انواع عیوب انکساری را اصلاح کند.

در زمان گذشته لیزیک به عنوان درمان نزدیک بینی استفاده می‌شد، اما اکنون از این روش برای اصلاح دوربینی و آستیگماتیسم نیز استفاده می‌شود.

لیزیک برای اصلاح نزدیک‌بینی
باور اشتباه شماره 3: یکی از عوارض جراحی لیزیک از دست دادن دائمی بینایی است

واقعیت: نابینایی، از عوارض جراحی لیزیک نیست.

جراحی لیزیک شامل تغییر شکل قرنیه (سطح جلویی چشم) است. مانند هر روش جراحی دیگری، عوارض و خطرات احتمالی همراه با جراحی لیزیک مانند خشکی چشم یا تاری دید برای چند روز وجود دارد. با این حال، عوارض این جراحی در واقع بسیار نادر است و در صورت نیاز می‌توان آن را اصلاح کرد. علاوه‌براین، چشم پزشک شیوه‌نامه‌های دقیقی را در مورد نحوه‌ی مراقبت از چشم ‌ها و همچنین استفاده از داروهای خاص پس از عمل لیزیک در اختیار شما قرار می‌دهد که ممکن است برای جلوگیری از عفونت لازم باشد.

لیزیک و نابینایی

باور اشتباه شماره 4: جراحی لیزیک مقرون به صرفه نیست

واقعیت: انجام جراحی لیزیک به‌طور کلی مقرون به صرفه است.

با پیشرفت فناوری و افزایش تعداد افرادی که تحت عمل لیزیک قرار می‌گیرند، هزینه‌ی این عمل به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

بسیاری از بیمه‌های تکمیلی نیز می‌تواند به شما کمک کند تا هزینه‌ی عمل را کاهش دهید.

لیزیک مقرون به صرفه نیست

باور اشتباه شماره 5: برای بهره‌مندی از جراحی لیزیک باید سن خاصی داشته باشید

واقعیت: سن ایده آلی برای انجام عمل لیزیک وجود ندارد.

با این حال، بیشتر چشم پزشکان صبر کردن تا سن 18 سالگی را توصیه می‌کنند؛ زمانی‌که رشد چشم ها متوقف شد.

چشم پزشک ممکن است به شما توضیح دهد که با افزایش سن، خطر ابتلا به بیماری های جدی چشمی، از جمله دژنراسیون ماکولا، گلوکوم و آب مروارید مرتبط با سن افزایش می‌یابد. این شرایط چشمی می‌تواند از کاندید شدن شما برای جراحی لیزیک جلوگیری کند.

لیزیک باید در سن خاصی انجام شو.د

مقالات مرتبط

نظر خود را ثبت نماييد

متن نظر*




کد بالا را وارد کنید

اين مقاله را بخوانيد!

بستن
إغلاق