عینک سازی

6 نکته مهم برای طولانی شدن عمر عینک

مراقبت صحیح از عینک کاری است که نباید آن را دست کم بگیرید. برای یافتن یک عینک مناسب چه از لحاظ شکل، رنگ یا الگوی که کاملاً مطابق با سبک و ترجیح شما باشد، زمان زیادی صرف می‌شود. اما وقتی بالاخره «عینکتان» را پیدا کردید، آیا نمی‌خواهید تا جایی که ممکن است دوام بیاورد؟ لکه، اثر انگشت، خش، بخارگرفتگی و... همه این‌ها مشکلاتی است که برای عینک پیش می‌آید اما عادت‌های خوب ممکن است به شما کمک کند تا با آن‌ها مبارزه کنید و عینک خود را برای مدت طولانی‌تری در شرایط عالی نگه دارید.

پاک کردن و مراقبت از عینک،  دغدغه مهم و اصلی افراد عینکی است. در این مقاله به 6 روش ساده اما مفید برای مراقبت  از عینک خواهیم پرداخت. لطفا با ما همراه باشید.

  1.  از هر دو دست استفاده کنید

چند بار با هر دو دست عینک خود را برداشته‌اید؟ خوب، این عادت ممکن است سخت باشد، اما استفاده از هر دو دست، بازوهای قاب عینک را محکم و به درستی تراز می‌کند. وقتی به این کار عادت کردید، دیگر می‌توانید از صرف زمان برای تنظیم فریم شل عینک خود صرفه‌جویی کنید.

هنگامی که می خواهید عینک خود را روی بینی خود فشار دهید، با یک انگشت به قسمت بینی فشار ندهید. این کار به پدهای بینی فشار وارد می‌کند و کل قاب عینک را ضعیف می‌کند. به جای آن باز هم از هر دو دست استفاده کنید و عینک خود را به موقعیت مناسب برگردانید.

از هر دو دست برای برداشتن عینک استفاده کنید

  1. عینک خود را بالای سر نزنید

«عینک من کجاست!؟» - آیا برایتان پیش آمده که دنبال عینکتان می‌گشتید و بعد متوجه شده‌اید که عینک را بالای سرتان زده‎‌اید؟ در اما شما نباید این کار را انجام دهید. در این حالت ممکن است عینک از سر شما بیفتد و به راحتی آسیب ببیند. علاوه بر این احتمال دارد فریم نیز شکل و استحکام خود را از دست بدهد.

عینک را بالای سر نگذارید

  1. وقتی عینک نمی‌زنید، آن را در جای درستی نگهداری کنید

جعبه عینک خود را همیشه به همراه داشته باشید. هنگامی‌که عینک خود را در می‌آورید، آن را داخل جعبه قرار دهید - به این ترتیب نه تنها عینک را از گرد و غبار یا کثیفی دور نگه می‌دارید، بلکه آن را از خراشیدگی یا حتی شکستگی محافظت می‌کنید.

هرگونه ذرات گرد و غبار، خراش‌های ریز یا لکه ممکن است باعث ایجاد مشکل در دید کامل شما شود. بنابراین تا حد امکان تمام تلاش خود را برای محافظت از عینکتان انجام دهید.

نگهداری از عینک در جای مخصوص آن

  1. از پارچه تمیز کننده مناسب استفاده کنید

هنگام خرید یک عینک جدید، معمولاً پارچه تمیزکننده در بسته بندی قرار داده می‌شود. از دستمال‌های میکروفایبر با کیفیت بالا برای تمیز کردن عینک استفاده کنید.انتخاب مواد تمیز کننده را نیز دست کم نگیرید. هرگز از یک تکه لباس، دستمال یا کاغذ برای تمیز کردن لنزهای خود استفاده نکنید - همه این الیاف دارای بافتی هستند که می‌توانند به راحتی لنز را خراش دهند.

5. مراحل شستشو - اسپری - تمیز کردن را  تکرار کنید

برای تمیز کردن عینک، آن را در دست بگیرید و قبل از تمیز کردن با آب بشویید - اگر ذرات گرد و غبار یا کثیفی را نشویید و وقتی لنز خشک شد آن را پاک نکنید،چون با این کار ممکن است به راحتی عدسی عینک را خراش دهید. اگر استفاده از مواد شیمیایی را به آب ترجیح می‌دهید، همیشه از اسپری‌هایی استفاده کنید که به طور خاص برای این منظور ساخته شده‌اند. سپس بگذارید عینک در هوا خشک شود - این بهترین راه برای جلوگیری از ورود گرد و غبار یا کثیفی به لنز است. گزینه دیگر و سریع‌تراین است که پارچه را بردارید و لنز را به آرامی از دو طرف بمالید تا تمیز شود. این فرایند را روزانه تکرار کنید. چرا که عینک را در وضعیت عالی نگه می دارد و چشمان شما مجبور نخواهند بود با دیدن لکه‌ها، گرد و غبار یا هر ماده اضافی دیگری که به آن تعلق ندارد، مبارزه کند.

اسپری مخصوص عینک

  1.  با بخارگرفتگی عینک خداحافظی کنید

آیا این صحنه برایتان آشنا نیست؟ بیرون زمستان زیبایی است، اما به دلیل مه آلود بودن عینک، اصلا نمی‌توانید آن را ببینید. برای گرم شدن به کافی شاپ می‌روید و دیگر چیزی نمی‌بینید. یکی از آزاردهنده ترین چیزها در مورد استفاده از عینک، بدون شک مه‌آلود شدن مداوم آن در هوای سرد است. اما اگر به شما بگوییم که می‌توان از آن جلوگیری کرد،چه؟

اسپری‌های ضد مه یا ضدبخاری وجودی دارند که در برابر مه‌آلود شدن انواع عدسی های عینک موثر است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را به طور یکنواخت روی لنزهای تمیز بپاشید و سپس با یک پارچه تمیزکننده، عینک را براق کنید.

مقالات مرتبط

نظر خود را ثبت نماييد

متن نظر*




کد بالا را وارد کنید

اين مقاله را بخوانيد!

بستن
إغلاق