مدیریت کسب و کار

با مشتری شوخی کنیم یا خیر؟!

به ما گفتند که برای فروش بهتر باید با مشتری ارتباط بگیریم و گاهی هم شوخی کنیم! اما آیا شوخی کردن با مشتری حد و مرز داره؟ آقا و خانم داره؟

باید بگیم که اگه بخواهیم با مشتری شوخی کنیم باید حواسمون باشه که پامون رو فراتر از مرزهای مشتری نگذاریم. در واقع خودمون رو جای مشتری بگذاریم، ببینیم از این شوخی آیا ناراحت میشیم یا خیر.

کریگ‌‌ میوبورن درباره‌ی این موضوع میگه که شوخی متفکرانه می‌تونه روز مشتری رو بسازه. اما به یاد داشته باشید که خنده منجر به خرید نمیشه مگر اینکه مشتری رو وادار کنه تا به روشی جدید به محصول شما فکر کنه. 

خود شما باید تشخیص بدید که کجا و چه وقت با مشتری می‌تونید شوخی کنید و شوخی‌ها باید مناسب با سن و سال و رفتار مشتری باشه.

فلورانس سیورس‌ هم میگه: شوخی کردن تا حدود زیادی بستگی به رابطه شما با اون شخص داره، بنابراین من به هیچ عنوان به طور مستقیم شوخی نخواهم کرد؛ بلکه نحوه واکنش فرد رو به موضوعات مختلف می‌سنجم‌ و اگه احساس کنم که خلق و خوی خوبی داره، شوخی خودم رو ادامه میدم.

۷۷ درصد از مردم ترجیح میدن که از یک فروشنده با لحن طنز خرید کنند، اما فقط ۱۶ درصد از صاحبان کسب‌وکار از طنز و شوخی برای فروش محصولاتشون استفاده می‌کنند.

امیدواریم شوخی‌هایی که با مشتری می‌کنید، باعث دردسرتون نشه!

برگرفته از صحبت‌های آقای سینا محمدیان، مشاور کسب‌وکار

مقالات مرتبط

نظر خود را ثبت نماييد

متن نظر*




کد بالا را وارد کنید

اين مقاله را بخوانيد!

بستن
إغلاق