سلامت چشم

خانم‌ها بیشتر در خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی هستند یا آقایان؟

جای تعجب نیست که اختلالات بینایی در افراد مسن شایع‌تر است. اما آنچه که ممکن است شما را شگفت‌زده کند این است که طبق پژوهش‌های انجام شده، دو سوم افرادی که نابینا یا در حال نابینایی هستند، خانم هستند.

با توجه به آمار زنان در گروه سنی 80 سال به بالا، دو برابر بیشتر از آقایان دچار اختلال بینایی هستند. البته حدود 75 درصد از اختلالات بینایی خانم‌ها قابل پیشگیری یا درمان است. اما خانم‌ها باید چند نکته را همیشه رعایت کنند که در ادامه برایتان می‌گوییم.
 

  1. سبک زندگی سالمی داشته باشید
    اضافه وزن، سیگار کشیدن، رژیم‌های غذایی نامتعادل و قرار گرفتن بیش از حد در آماج نور خورشید می‌تواند خطر ابتلا به اختلالات بینایی را زیاد کند.

    نقش تغذیه و سبک زندگی سالم در بینایی افراد

     
  2. تشخیص زودهنگام و به موقع بیماری‌های چشمی خیلی مهم است
    بعضی از بیماری‌های چشمی مثلا گلوکوم، که در آن آسیب به عصب بینایی ممکن است باعث نابینایی فرد شود، ارثی است. رتینوپاتی هم که عارضه ناشی از دیابت است می‌تواند باعث نابینایی بیمار شود؛ اما با معاینه مستمر چشم کنترل قند خون می‌شود از آن پیشگیری کرد.
    افراد مسن نیز ممکن است دژنراسیون ماکولا وابسته به سن (AMD) را تجربه کنند. در این بیماری ماکولا یا لکه زرد تخریب می‌شود. ماکولا قسمت حساس به نور شبکیه و مسئول دید مستقیم و واضح است که برای کارهای دقیق مثل خواندن و رانندگی از آن استفاده می‌کنیم.

بیماری های چشمی در زنان بیشتر است یا مردان؟

  1. به علائم مشکلات چشمی توجه کنید
    مثلاً اگر دچار درد، سوزش یا خارش چشم هستید، ممکن است به سندرم خشکی چشم مبتلا باشید. این بیماری خاص به دلیل تفاوت‌های هورمونی خانم‌ها را بیشتر از آقایان درگیر می‌کند. مهم نیست که بیماری‌هایی را که در این مقاله در موردش صحبت کردیم دارید یا خیر.  بلکه مهم این است که باید حداقل سالی یک بار برای معاینه چشمتان به متخصص مراجعه کنید.

مقالات مرتبط

نظر خود را ثبت نماييد

متن نظر*




کد بالا را وارد کنید

اين مقاله را بخوانيد!

بستن
إغلاق