عینک سازی

عینک تازه و دردسرهای آن

ممکن است کمی طول بکشد تا به عینک جدید خود عادت کرده و با آن احساس راحتی کنید. ناراحتی بخشی از فرآیند سازگاری با لنزهای جدید است. با این حال، راه‌هایی وجود دارد که این کار را آسان‌تر می‌کند. در این مقاله از سایت دید برتر قصد داریم تا برایتان از موثرترین روش‌های سازگاری با عینک جدید صحبت کنیم. پس همراهمان باشید.

سازگاری با لنزهای جدید ممکن است چند روز طول بکشد. در این دوران فرد ممکن است علائمی را مانند سرگیجه، سردرد، تاری دید یا اعوجاج و خستگی چشم تجربه کند. به خاطر این مسائل،گاهی برداشتن عینک جدید وسوسه‌انگیز است. با این‌وجود باید گفت که بهترین راه برای سازگاری با این عینک تازه‌وارد، حفظ آن روی صورت است!

برداشتن عینک برای مدت زمان طولانی یا تعویض آن با نسخه قدیمی ممکن است تسکین فوری را در ما ایجاد کند. اما متأسفانه، انجام این کار دوره تعدیل نسخه جدید را طولانی‌تر می‌کند.

یک افسانه رایج وجود دارد که استفاده از عینک به طور دائم می‌تواند بینایی شما را بیشتر مختل کند؛ اما تاکنون هیچ مدرکی مبتنی بر درستی این مطلب ارائه نشده‌است. بلکه ثابت شده‌است که استفاده از نسخه ضعیف‌تر یا استفاده نکردن از عینک در صورت نیاز چشم، بینایی را در طول زمان بدتر می‌کند. 

مراقبت از چشم در برابر پرتوی فرابنفش

مراقب چشم‌ها در برابر پرتوی فرابنفش باشید

امروزه بسیاری از عدسی‌های عینک دارای محافظت مناسبی در برابر پرتوی فرابنفش هستند. شما هم اگر به فکر سلامت چشم خود هستید، باید این موضوع را مورد توجه قرار دهید. قرار گرفتن بیش از حد در آماج پرتوی فرابنفش، با آب مروارید و سایر آسیب‌های چشمی ارتباط دارد. اگرچه این لنزها از بخشی از چشم شما در برابر پرتوی فرابنفش محافظت می‌کنند، اما سلامت چشم فراتر از قرنیه است. استفاده از عینک آفتابی در خارج از منزل و به ویژه هنگامی که هوا آفتابی است، برای پیشگیری از مشکلات سلامتی بسیار مهم است. اما توصیه می‌شود در نور آفتاب شدید حتماً از کلاه و کرم ضد آفتاب برای محفاظت بیشتر چشم و پوست خود استفاده کنید.

عینک باید تمیز باشد

مطمئن باشید که عینکتان تمیز است

اگر از عینک خود به‌طور مرتب استفاده می‌کنید مهم است که آن را تمیز نگه دارید. لنزهای کثیف و آسیب دیده فقط برای چشم ناراحت‌کننده نیستند؛ بلکه می‌توانند باعث خستگی چشم شده و منجر به تجمع باکتری در نزدیک چشم و صورت شما شوند.

برای جلوگیری از چنین مواردی عادت کنید که حداقل یک‌بار در روز عینک جدید خود را تمیز کنید. این کار فقط یک دقیقه طول می‌کشد و تنها چیزی که نیاز دارید یک پارچه میکرو فیبر و محلول تمیز کننده عینک است. کار را با شستن دست‌ها و پاک کردن عینک با پارچه شروع کنید. سپس عینک خود را با محلول تمیز و با پارچه پاک کنید.

پرسش‌های متداول برای استفاده از عینک جدید

آیا عینک جدید باعث سرگیجه افراد می‌شود؟

احساس سرگیجه هنگام استفاده از عینک جدید در بسیاری از افراد متداول است. حتی اگر نسخه‌ی عینک تغییر نکرده باشد، شکل قاب و نوع عدسی می‌تواند برای چشم ایجاد ناراحتی کند. خوشبختانه وقتی چشم با شرایط جدید سازگار می‌شود، احساس سرگیجه کاهش می‌یابد.

آیا راهی آسان برای سازگاری با عینک جدید وجود دارد؟

متأسفانه هیچ ترفندی برای کمک به چشمان شما در سازگاری به یک عینک جدید وجود ندارد. بهترین و تنها راه تضمینی برای تنظیم و احساس راحتی با عینک تازه این است که بیشتر از آن عینک استفاده کنید. هرچه بیشتر آن‌ را بپوشید، چشمان شما با آن بیشتر سازگار می‌شود.

معمولاً چقدر طول می‌کشد تا چشم‌ها با عینک جدید تطبیق داده شوند؟

اگر کنجکاو هستید تا بدانید چقدر طول می‌کشد تا به عینک جدید عادت کنید، باید بگوییم که این یک پروسه طولانی نیست. به طور متوسط​​، افراد می‌توانند چند هفته پس از اولین استفاده از این عینک، احساس راحتی پیدا کنند.

نمره عینک مناسب

آیا عینک جدید من باعث تاری دید می‌شود؟

تا بخواهید به عینک جدید عادت کنید ممکن است تاری دید را نیز تجربه کنید. این کار باعث می‌شود تا چشم به وضعیت تازه عادت کند و حتی ممکن است منجر به ناراحتی موقت فرد شود. به محض سازگاری چشم با عینک تازه، تاری دید کاهش می‌یابد.

چگونه می‌توانم تشخیص دهم که عینک جدید من، نمره مناسبی دارد؟

اگر در ابتدا برای تنظیم عینک جدید با مشکل مواجه هستید، شاید فکر کنید که نسخه اشتباه به شما داده شده است. این یک ترس رایج است و معمولاً ناشی از احساس ناراحتی با عینک جدید است. در بیشتر موارد، عدسی‌های تجویزی درست هستند و چشم شما قدری نیاز به عادت دارد. اگر این مشکل پس از چند هفته همچنان ادامه داشت به متخصص مراجعه کنید.

 

مقالات مرتبط

نظر خود را ثبت نماييد

متن نظر*




کد بالا را وارد کنید

اين مقاله را بخوانيد!

بستن
إغلاق