اخبار صنفی

شماره سی‌ام نشریه دید برتر در سراسر کشور توزیع شد

به یاری خداوند متعال و تلاش همکارانمان در نشریه دید برتر شماره سی‌ام نشریه دید برتر در سراسر کشور توزیع شد.

در این شماره نیز علاوه بر مقالات آموزشی برایتان از جدید ترین اخبار حوزه بینایی و سلامت چشم گفته ایم.

در بخش مقالات تخصصی خانم مهندس سمانه محمودیان از نور و عدسی‌های جاذب برایمان نوشته اند. ایشان در این شماره درباره انواع عدسی‌های جاذب طبی و عدسی‌های رنگی آرایشی نکات مهمی بیان کردند.



آقای مهدی همت‌افزا نیز به  بهداشت بینایی دانش آموزان و چالش آموزش‌های مجازی پرداختند که دانش‌آموزان امروزی با آن روبرو هستند. در این مقاله به راهکارهای سلامت چشم اشاره شده تا با رعایت آن بتوانند آینده‌ای با مشکلات بینایی کمتری پیش رو داشته باشند.

در آموزش گام به گام عینکسازی، آقای حسین خلج درباره ی نحوه ی کار با لنزومترهای دیجیتالی به نمره‌خوانی و مرکز گیری عدسی‌های کروی و پلان سیلندر به نکات ارزشمندی اشاره کردند. این آموزش‌ها به صورت تصویری است تا  مطالب با تاثیرگذاری بیشتری برای مخاطب قابل فهم باشد.

اگر علاقه‌مند به ورزش‌های چشمی هستید خواندن مقاله‌ی بررسی نقش ورزش چشم در بهبود بینایی و سلامت چشم‌‌‌ها برایتان جذاب خواهد بود.

اگر می‌خواهید بدانید که در معاینات چشمی در چه سنی باید انجام شود؟ مقاله‌ای با همین عنوان داریم که در آن به بیماری‌های مربوط به دوره‌های سنی مختلف نیز اشاره شده است.



و اما در بخش اخبار از نسل دوم عینک هوشمند Huawei با طراحی جذاب،کنترل گجت‌ها با چشم از طریق سیستم مبتنی بر رزبری پای،توسعه‌­ی نخستین سیستم ویدئو کنفرانس هولوگرافیک بدون نیاز به عینک و رونمایی پروژه‌‌ی پاک‌سازی اقیانوس از عینک آفتابی ساخته شده از زباله­‌ی ­پلاستیکی  سخن به میان آمده است.

در بخش پرطرفدار مهربانو که با خانم‌های فعال در حوزه‌ی عینکسازی و اپتومتری گفت‌و‌گو می‌کنیم. در این شماره با خانم نجمه السادات پورنجفی اپتومتریست فعال کشورمان صحبت کرده‌ایم. ایشان از چالش‌ها،محدودیت‌ها و موفقیت‌هایشان گفته اند که خواندن آن خالی از لطف نیست.

این روزها بسیاری از کسب و کارها به خاطر شرایط کرونا مجبور به دور کاری شده اند. با توجه به این موضوع ما نیز در بخش مدیریت کسب و کار از 5 راهکار گفتیم که برای داشتن همکاری مؤثر  با همکاران در شرایط دورکاری مفید است.  

برای فروش بهتر در شرایط رکود بازار فروش مقاله‌ای با این عنوان داریم که خواندن آن را به شما توصیه می کنیم.

در بخش مدیریت فروش در عینک­سازی نیز آقای حسین خلج به صورت تصویری به اثرات و نتایج خطاهای فیتینگ بعد از تراش و نصب عدسی پرداخته اند.

آقای علی مولایی نیز در مقاله کجاها قانون به نفع ماست؟ به قوانین مربوط به مالیات مستقیم  اشاره کردند که دانستن آن‌ها حتما برایتان مفید خواهد بود.

بخش راز جاودانگی نیز درباره‌ی زندگی نامه آقای دکتر یوسف ثبوتی منجم و فیزیکدان دانشمند ایرانی است. ایشان پیشکسوت علم نجوم است و در سال 1380به عنوان چهره ماندگار فیزیک انتخاب شده است.

آقای مهدی برات‌زاده در مقاله اهمال کاری و تنبلی عادات اشتباهی را بیان کرده‌اند که موجبات تنبلی را در ما فراهم کرده و زندگی‌مان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.



از این شماره بخش تازه‌ای به عنوان به همین سادگی داریم که آقای حسین موسویان در آن به موضوعات کوچک اما پر اهمیتی در زندگی‌مان پرداخته که حتما برایتان جالب خواهد بود.

در "تهران از گذشته تا امروز" نیز پای خاطرات آقای سید حسین کثیریها می‌نشینیم و برگی دیگران از خاطرات آن دوران را با هم ورق می‌زنیم.

      بخشی هم برای معرفی پایان‌­نامه‌های دانشجویی با موضوع بینایی داریم که در همین‌جا از دانشجویان عزیز دعوت می‌کنیم تا برای معرفی پایان نامه با دفتر نشریه تماس بگیرند.  


      اگر تمایل دارید شماره  سی‌ام مجله دید برتر  را دریافت کنید اینجا را کلیک کنید.  

      شما می توانید فرم اشتراک مجله را پر کنید و هر دوماه یک شماره از مجله دید برتر را از طریق پست سفارشی دریافت کنید. 


      اخبار مرتبط

      نظر خود را ثبت نماييد

      متن نظر*




      کد بالا را وارد کنید

      إغلاق