سلامت چشم

برای بهبود عملکرد چشممان چه کنیم؟

شاید شما هم به دنبال یک راهکار ارزان و ساده برای بهبود دیدتان باشید. در این مقاله سعی می کنیم تکنیک ­های ساده ای را با یک مداد به شما آموزش بدهیم . پس همراه ما باشید.

تمرین اول:

ابتدا یک مداد برداشته و جایی در وسط آن را علامت بزنید. یک حرف، شماره یا نقطه را در کنار مداد بکشید. در این تمرین، هنگامی که مداد را به سمت چشم می­برید و یا از چشم خود دور می­ کنید­، روی مداد و نقطه ­ی ایجاد شده، تمرکز کنید. این تمرین رایگان و بدون درد است و تنها شامل تمرکز و حرکت دوباره­ ی چشم­ های شما است.





تمرین دوم:

 

در تمرین بعدی یکی از دستان خود را باز کنید و مداد را به‌صورت عمودی به نحوی که گویی می ‌خواهید روی سقف چیزی بنویسید، به دست بگیرید. می­ توانید از شخص دیگری بخواهید تا در انجام این تمرینات به شما کمک کند و مداد را برای شما نگه دارد.






 دست خود را باز کنید تا مشخص شود که فاصله ­ی آن تا چه اندازه ­ای باشد. چشم­ های خود را روی علامتی که روی مداد کشیدید متمرکز کنید. مداد را به آرامی به سمت صورت خود نزدیک کنید و تمرکز خود را در همان نقطه حفظ کنید.



 سعی کنید مداد را در یک خط مستقیم، به سمت بینی خود حرکت دهید. با نزدیک­تر شدن مداد، چشمان شما برای حفظ همان سطح تمرکز باید تنظیم شوند.




هنگامی که دو مداد را دیدید تمرین را متوقف کنید.




به محض اینکه مداد را دوتایی دیدید، حرکت مداد را به صورت خود نزدیک کنید. چند ثانیه به دور نگاه کنید، یا چشمان خود را ببندید.




 بدون حرکت دادن سر یا مداد، لحظه­ ای تمرکزتان را از مداد بردارید. روی چیز دیگری متمرکز شوید و حداقل 5 ثانیه به هیچ وجه نگران مداد نباشید و برای لحظه ­ای چشمان خود را ببندید.


 


بعد از اینکه چشمان شما بعد از استراحت کوتاهی که داشتید تازه شد­، دوباره به مداد نگاه کنید. روی مداد متمرکز شوید و سعی کنید آن را به صورت  واضح و تکی ببینید. اگر هنوز دو مداد را می­بینید، چند ثانیه ­ی دیگر به چشم ­هایتان استراحت بدهید و دوباره امتحان کنید. اگر بعد از تلاش دوباره هنوز دو مداد را می بینید، ناامید نشوید - بهتر خواهید شد!


 

 پس از رفع خستگی چشم ­هایتان به مرحله بعدی بروید. مداد را به آرامی از صورت خود دور کنید. با حفظ حالت و جهت صورت و تمرکز خود بر روی علامتی که روی مداد کشیدید­، مداد را به‌صورت افقی و آرام از چشمان و صورت خود دور کنید تا دستتان کاملاً باز شود.

تمرین را تکرار کنید. مداد را آرام به صورت خود نزدیک کنید. با انجام مکرر این تمرین، بینایی شما بهبود یافته و خود قادر خواهید بود تفاوت را احساس کنید. این تمرین را در روزهای ابتدایی به مدت 5 دقیقه انجام دهید و سپس در روزهای آتی مدت آن را به 10 دقیقه افزایش دهید. برای اینکه خسته نشوید در هنگام انجام این تمرین سعی کنید به موسیقی هم گوش دهید تا لذت بیشتری از تمرین ببرید.

مرجع: wikihow

مقالات مرتبط

نظر خود را ثبت نماييد

متن نظر*




کد بالا را وارد کنید

اين مقاله را بخوانيد!

بستن
إغلاق