سبک زندگی

چرا کارمندان باید به طور مرتب آزمایش سلامتی انجام دهند؟

بی تحرکی و به دنبال آن ابتلا به انواع مشکلات عضلانی و بیماری های غیر واگیر از جمله دیابت، چربی و فشار خون از جمله مشکلاتی است که زندگی مدرن و کارهای پشت میز نشینی برای بشر امروز به همراه دارد.

به گزارش دید برتر به نقل از نامه نیوز ،کارمندان از جمله اقشاری هستند که به دلیل سبک کاری و کم تحرکی در محیط کار در معرض آسیب های بیشتری هستند و در نتیجه خطر انواع مشکلات اسکلتی و یا بیماری های غیر واگیر آنها را تهدید می کند که گاه ممکن است آسیب های جبران ناپذیری را برای آنها به همراه داشته باشد.کارمندان باید به طور مرتب آزمایش سلامتی را انجام دهند وهمچنین در محیط کار نهایت تلاش خود را برای ثابت نماندن و انجام فعالیت های بدنی حتی به مقدارکم داشته باشند.آنها همچنین باید به شیوه اصولی و صحیح استفاده از وسایل و ابزارهای کاری خود از جمله صندلی، میز و رایانه را بدانند تا کمترین آسیب ها را متحمل شوند.جمعی از کارمندان در خصوص مشکلات فیزیکی خود در محیط کار می گویند: یک جا نشستن بیش از حد، درد دست و پا، کمر، گردن و سوزش چشم و ضعف بینایی از جمله مشکلاتی است که با آن درگیر هستیم و بیشتر اوقات پس از مدت طولانی نشستن، بلند شدن از جا سخت و گاهی درد آور می شود. آنها می گویند: این مشکلات در بهره وری کاری تاثیر مستقیم دارد ضمن اینکه تبعات خستگی ناشی از کار در خانه نیز نمود پیدا می کند.آنها می افزایند: اثرات بی تحرکی و مشکلات فیزیکی در دوران کار، گاهی در دراز مدت و حتی بازنشستگی نیز باقی می ماند و هزینه های درمانی را به خانواده ها تحمیل می کند.

یک متخص ارتوپد بیان کرد: کارمندانی که کار آنها با رایانه است بیشتر به مشکلات عضلانی و اسکلتی مبتلا شده و کم تحرکی و ثابت ماندن برای آنها مشکل ایجاد می کند. دکتر محمد فکور افزود: دردهای عضلانی و اسکلتی بسته به سن و سطح فعالیت متفاوت است.وی ادامه داد: کارمندان باید حتما در هنگام نشستن های طولانی فعالیت های ورزشی داشته باشند و اصول مناسب نشستن و کار با رایانه را رعایت کنند از جمله اینکه شیب مانیتور مقابل صورت باشد و هنگام کار با موس دست حتما روی میز خوابیده باشد در غیر این صورت در درازمدت درد و خستگی ایجاد می کند. کارمندان هر ۲۰ تا ۳۰ دقیقه وضعیت بدنی خود را تغییر دهندفکور بیان کرد: کارمندان باید حداقل بعد از هر ۲۰ تا ۳۰ دقیقه نشستن از جای خود بلند شده و چند دقیقه ای قدم بزنند یعنی باید تغییر وضعیت بدهند که بسته به سن متفاوت است.

این متخصص ارتوپد اضافه کرد: افرادی که با لپ تاپ کار می کنند می توانند هر بار موس را با یک دست بگیرند و به این ترتیب از فشار برروی یک دست جلوگیری کنند.وی بیان کرد: برای کاهش دردهای گردنی به ویژه برای افرادی که نیاز به تمرکز زیاد دارند باید در بازه های زمانی مختلف موقعیت گردن خود را تغییر دهند تا فشار از روی گردن برداشته شود.فکور افزود: اگر کارمندان خواب کافی داشته باشند کمتر احساس خستگی و درد عضلات می کنند چون خستگی های بیش از حد باعث فشار بر روی عضلات، دردهای پشت کتف و یا اسپاسم های عضلانی می شود.این متخصص ارتوپد ادامه داد: افراد مبتلا به دیابت باید اصول بهداشت پا را رعایت کنند و کفش های مخصوص بپوشند و از صندلی های خاص استفاده کنند.
ادامه مطلب

مقالات مرتبط

نظر خود را ثبت نماييد

متن نظر*




کد بالا را وارد کنید

إغلاق