سلامت چشم

چرا روشنایی مناسب در هنگام مطالعه مهم است؟

چه در حال مطالعه یک کتاب کاغذی باشید و یا در تبلت خود به روز‌ترین کتاب‌های الکترونیکی را مطالعه کنید‌، مهم است که بدانید چرا نوع مناسب نور برای محیط مطالعه‌ی شما اهمیت دارد.

چه در حال مطالعه یک کتاب باشید یا در تبلت خود به روز ترین کتاب الکترونیکی را مطالعه کنید، مهم است بدانید که چرا نوع مناسب نور برای محیط مطالعه اهمیت دارد.

با این که مطالعه در تاریکی، آسیب دائمی به چشم ما نمی‌زند اما می‌تواند باعث اثرات کوتاه مدت و اجتناب‌ناپذیر مانند سردرد و فشار چشم شود. برای این‌که گرفتار این عوارض نشوید در این مقاله چند توصیه برایتان داریم که بهتر است در هنگام مطالعه رعایت کنید:

مراقب  نور صفحه‌ی نمایش گوشی یا تبلت خود باشید. همان‌طور که بسیاری از کتاب‌ها در حال تغییر از نسخه چاپی به دیجیتال هستند (از جمله کتاب‌های درسی و دانشگاهی‌) مهم است که به یاد داشته باشید روشنایی ناحیه‌ای که در آن مطالعه می‌کنید باید به هم اندازه‌ی روشنایی دستگاه دیجیتال و یا حتی بیشتر از آن باشد. بنابراین، از خواندن در اتاق تاریک اجتناب کنید.

 مطالعه  از روی صفحه‌ی دستگاه‌های دیجیتال در یک اتاق تاریک می‌تواند علاوه بر بروز ناراحتی چشمی، منجر به عدم تمرکز و کاهش یادگیری  نیز می‌شود، زیرا چشم شما دائماً در حال تنظیم بین روشنایی یک صفحه و محیط کم نور است. این موضوع در مطالعه کتاب‌های کاغذی هم اتفاق می‌افتد و باید در هنگام مطالعه در اتاق نور کافی وجود داشته باشد.

با افزایش روشنایی، بهره‌وری تان را در منزل افزایش دهید. وظیفه‌ی نورپردازی به نور مصنوعی اشاره دارد که نور را برای فعالیت‌ها، مانند مطالعه کردن، افزایش می‌دهد. گراهام استرانگ از دانشکده اپتومتری دانشگاه واترلو می‌گوید که اکثر خانواده‌ها به میزان قابل‌ملاحظه‌ای در آماج نور قرار می‌گیرند، که می‌تواند فعالیت چشم را بسیار سریع‌تر کند. برای انجام کارهایی مانند مطالعه، نور باید به طور مستقیم روی صفحه بتابد نه بازتاب آن از روی صفحه نمایش و یا اطراف آن.

 

منبع: CAO

مقالات مرتبط

نظر خود را ثبت نماييد

متن نظر*




کد بالا را وارد کنید

اين مقاله را بخوانيد!

بستن
إغلاق